Odsłony: 26

Do złotych klamek hamulców nie wypadało nie dokupić złotych gripów.. wewnętrzny wieśniak mi podpowiadał że to konieczność :D

No to niezawodny aliexpress... ale teraz już przytomniej - bo wiadomo że to co wg chińczyka jest "dedykowane" to wspaniale może nie pasować.

Szerokość manetki to 12,5cm.

Średnice są następujące:

- lewa strona to 22mm (7/8")

- prawa strona (gaz) to 25mm (1")

I to są średnice wewnętrzne od strony środka kierownicy bo te otwory się stożkowo wewnątrz zwężają w stronę ciężarków. To po stronie gazu powoduje potrzebę lekkiej gimnastyki z nożem do tapet..

gripy1

Przyszły.

IMG 20190225 092325

 

Demontaż fabrycznych manetek.

Oczywiście 1 krok to zdjęcie odważników z kierownicy, 3 obroty śrubokrętem żeby poluzować stożek gumowy w środku kierownicy i można je wyjąć.

U mnie nie przeszły żadne patenty z wstrzykiwaniem wody pod manetkę za pomoca strzykawki z igłą, podważania cienkim śubokrętem..itd
Skończyło sie normalnie przecięciem wzdłuż na całej szerokości 12cm i zerwaniem. Okazuje sie że u mnie manetki były przyklejone w zasadzie na całej powierzchni wiec inny patent by nie przeszedł.

 

Zakładanie - strona lewa.

Po oczyszczeniu rury kierownicy z pozostałości starego kleju pozostaje naciągnąć nowe manetki. Są specjalne kleje do manetek ale ja uzywam starego patentu na lakier do włosów. Psikam na kierownice i do środka manetki i jednym, mocnym ruchem ją zakładam. Lakier chwile dobrze smaruje a potem chwyta ja klej  wiec mamy za 15-20 sekund na tą czynność od chwili psiknięcia lakierem. Trzeba to zrobić zdecydowanie bo są małe szanse na poprawkę.

Warto zrobić przed zakładamiem przymiarke bez żadnego smarowania żeby ocenić jak duży bedzie opór. U mnie po około 5cm już nie chciało sie nakładać bez posmarowania. Dalej na siłe nie było co walczyć bo do końca bym tego nie dopchnął na sucho a zdjąc to potem to maskra.

 

Zakładanie - strona prawa (rollgaz).

No i tu jest zdecydowanie trudniej.

Plastikowy rolgaz na wzdłuż takie ożebrowanie. Nie ma szans żeby na te żebra naciągnąć manetkę. Trzeba je ścinać - ale tez nie do końca bo możemy doprowadzic do sytuacji że sie manetka bedzie kręcić na rollgazie.
Ja zrobiłem to tak że mniej więcej na 2/3 długości pościnałem je całkowicie a na 1/3 pościnałem je tylko troche robiąc "łagodne przejście". Tej cześci całkowicie ściętej nie szlifowałem idealnie żeby manetka też tam miała za co "chwycić"

 Wygląda to niej więcej tak:

grip2

potem już standardowo - lakier i naciąganie z pierwszego podejścia. Oczywiście trzeba wcześniej zrobić przymiarki i ocenić jakiej siły bedzie potrzeba - bo to z jednej strony trzeba mocno naciągać manetkę (a ona jest dość miękka wiec wpychac sie jej nie da) a z drugiej nie uszkodzić plastikowego rollgazu.Wszystko można ale z wyczuciem :D

Na gotowo wygląda to następująco:

IMG 20190317 170505

IMG 20190317 170515

IMG 20190317 170524

IMG 20190317 170548